عضويتمدير سيستمپشتيباني فنيدرباره‏ ماتماس با ما

درباره ما

باسمه تعالي

انقلابي كه در طي دهه اخير در عرصه‏ ي ارتباطات پديد آمده، بي‌‏شك به ريشه تعاملات بشري چنگ انداخته است. ساز و كار ارتباط و نقشي كه در زندگي و رشد بشر داشته است آن‏چنان با سرعتي باور نكردني متحول شده كه اغلب پارامترهاي اجتماعي را به حالتي ناپايدار برده است. امروزه ديگر نمي‏توان به آساني آينده دنياي مجازي را پيش ‏بيني كرد. كسي نمي‏داند 10 سال ديگر در عالم سايبر در چه وضعيتي خواهيم بود؟! چگونه خواهيم نوشت؟! چگونه ارتباط برقرار خواهيم كرد و دهها پرسش ديگر!

در اين ميانه، «وبلاگ» ابتكاري بود كه در بستر اينترنت، به طور طبيعي ظهور كرد. ابزاري سبك‏‌تر وساده‌‏تر از وب‏سايت. وب‏سايت رسانه‏‌اي است كه همه كاربران اينترنت توانايي ايجاد و مديريت آن را ندارند، در حالي‏كه وبلاگ نه تنها عمومي‏تر از وب‏سايت كه پركاربردتر و فراگير‏تر از پست الكترونيك است، چرا كه امكان برقراري ارتباطات و تعاملات چندسويه را فراهم مي‌‏نمايد.

ويژگي‌‏هاي خاص كشور ما، از جمله تركيب و بافت جمعيتي آن خصوصاً از لحاظ سنّي، سبب بروز شرايط خاص اجتماعي، سياسي و فرهنگي‏ شده است. در چند سال اخير، اين شرايط همراه با بسياري عوامل ديگر دست به دست هم داد تا كشور ما را به يكي از ركورددارهاي وبلاگ‏نويسي در سطح جهان تبديل كند.

پارسي‌بلاگ، در شرايطي وارد عرصه‏ ي خدمات وبلاگ‏نويسي شد كه به نظر مي‏‌رسيد سرويس‏‌ها و نرم‌‏افزارهاي موجود براي اين منظور، از نظر فني، جاي پيشرفت بسياري دارند و هنوز خدمات بسيار مفيدي قابل ارائه است كه اين نرم‏‌افزارها تا كنون آن را عرضه نكرده‏اند. از ديگر سو، توقع ناگفته و نانوشت‌ه‏اي كه ـ تقريباً ـ همه، از سرويس‌‏دهندگان وبلاگ‏ها داشتند، توجّه جدّي به مديريت محتوا بود، تا مانع از سوء‏استفاده‌‏ي اقليتي بسيار محدود از فضاي آزاد گردش اطلاعات شوند.

طبيعي است كه آزادترين جوامعِ دنيا نيز، قوانين و به اصطلاحِ رايج «خطوط قرمزي» دارند كه همگان براي حفظ نظم اجتماعي بايد بدان پايبند باشند. اين ضوابط به منزله‏‌ي چراغ راهنما در معابر شهري است كه عدم توجه و احترام به آن سبب تضييع حقوق اجتماعي ديگران و ايجاد مشكل براي همه مي‌‏شود.

در پارسي‌بلاگ، سعي بر آن بوده است تا با ايجاد محيطي سالم، صميمي و سرشار از محبت، خلوص و صفا، استعدادهاي جوانان پاك اين سرزمين آسماني رشد يابد و تلاش شده است تا پارسي‌بلاگ بستري باشد براي برقراري تعاملات فكري و فرهنگي.

ما براي فكر و انديشه‌‏اي كه به وسيله جوانان نويسنده توليد مي‏شود، ارزش و منزلتي والا قائليم، هرچند اين افكار تطابق كامل با ديدگاه‏‌هاي رسمي نداشته باشد. ما پرسشگري و طلب را بزرگترين سرمايه يك انسان براي پيشرفت در ابعاد مختلف حيات بشري مي‏دانيم.


سيد محمدرضا فخري
مدير پارسي بلاگ
طراح، تحليلگر، برنامه نويس سيستم
Modir.ParsiBlog.com
سيد مهدي موشح
طراح، برنامه نويس
Rastan.ParsiBlog.com
سيد محمدحسين فخري
برنامه نويس، شبکه
Amir.ParsiBlog.com
سيد هادي ميرغني
گرافيست، XHTML
محمد فتح اللّهي
گرافيست، XHTML
fatholahiit@gmail.com