<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

حقوق هاي نجومي
 حقوق هاي نجومي
سرقت از بيت المال از اين جهت که فرد سارق به عنوان يک متخلف شناخته مي شود و مردم حسابش را از کليت حکومت و نظام جدا مي دانند به مراتب تأثير کمتري بر افکار عمومي و رضايت مردم از حکومت مي گذارد.
دعاي روزه داران
 دعاي روزه داران
بدون عطر و بوي تو نفس نميکشد هوا|و بي نگاه لطف تو، ندارد ارزشي طلا| اگر که بر دعاي ما نباشد آمين تو|به هيچ استجابتي نمي رسد دعاي ما|به جان مادرت قسم به درد ما دوا تويي.
عاقبت به خيري
 عاقبت به خيري
ارديبهشت عمر به آبان رسيده است|يعني غزل به مصرع پايان رسيده است| جغرافياي خرم و سرسبز واژه ها|حالا به خاک گرم بيابان رسيده است|بازار حرفهاي نو که دگر رونقي نداشت.
صله رحم در رمضان
 صله رحم در رمضان
پُر واضح است فضائل و ثواب هايى كه براى ماه مبارك رمضان و روزه‌دارى ذكر شده از آنِ كسانى است كه حقيقت روزهاي صيام را درك کرده و در ابعاد مختلف به آن جامه عمل پوشانده اند.
حيا کيلويي چند!
 حيا کيلويي چند!
حتما ضرب المثل معروف: «گيرم درِ ديزي باز است، حياي گربه کجا است؟» را شنيده ايد؛ من هر چه در اطراف و اکناف اين ضرب المثل تفکر و تعمق مي کنم.
گلبرگ‌ها پژمردند
 گلبرگ‌ها پژمردند
صداي نسيم بغض شد. آسياب شکست، نبض رودخانه تپيدن را از ياد برد، گندم ها خشکيده بر دشت جنون، دختر صحرا داس به دست، مي نهد بر هم خرمن خرمن دامن اشک.
در انتظارِ خورشيد
 در انتظارِ خورشيد
يول گوزليوروخ تا چيخا خورشيد،عيانه|اي شيعه لرون صاحبي اي شاه زمانه|قويدي اورگي غملي فراقون يانه يانه| وقتي که آخور اشک تر حاجت نه بيانه|پس سن ويروسن وصلتووه وعده هاچانه؟
ماهِ ميهماني
 ماهِ ميهماني
اين که زمين روشن و گيرا شده/فرصت عيش است که مهماني است/عالم و آدم همه دعوت شدند/ ليک خوش آن بنده که يزداني است/عيش بود بيش بر آن کس که او/چشم و دلش پر نم و باراني است.
لبخند ِ عشق
 لبخند ِ عشق
گاهي که نگاه ملول آسمان ، بغض جاده ي سکوت را مي شکند و واژه هاي دل ، جنگل حيران ذهن را مه آلودي مي کنند که مرغکان نيز در آن آشوب طوفاني ، پرواز را از ياد برده.
ولنگاري فرهنگي چرا؟
 ولنگاري فرهنگي چرا؟
بايد پرسيد؛ که بودجه 59 ميليارد توماني مؤسسه نشر آثار امام در کجا و به چه منظوري هزينه مي گردد؟! و چرا با هزينه کرد بودجه هاي کلان فرهنگي، به "ولنگاري فرهنگي" نزول کرده ايم؟!
پيرامون احکام حبس و شلاق کارگران معترض
 پيرامون احکام حبس و شلاق کارگران معترض
پس از شلاق خوردن کارگران معترض معدن طلاي آق دره، اين بار کارگران معدن ذغال سنگ بافق به حکم شلاق و حبس محکوم شدند، اين مسئله مورد اعتراض رسانه ها قرار گرفت.
عوامل کندي تحقق اقتصاد مقاومتي
 عوامل کندي تحقق اقتصاد مقاومتي
چرا اکنون در اين شرايط قرار داريم؟! چرا در حالي که مقام معظم رهبري از 20 سال پيش بر لزوم دور شدن از اقتصاد نفتي تأکيد کرده اند تا کنون اين امر محقق نشده است؟!
اعتقاد به اراده و نيروي مردم
 اعتقاد به اراده و نيروي مردم
برخي از طبقات مذهبي و عالمان ديني گمان ميکردند با تشکيل حکومت اسلامي و نه جمهوري اسلامي، ميتوان احتمال اشتباه و انحراف در حکومت داري را به حداقل رساند
شــکر خــدا، يا کـدخـدا!
 شــکر خــدا، يا کـدخـدا!
عليرغم اينکه اکثر مسئولين از بدعهدي آمريکا در خصوص انجام تعهداتش عصباني هستندو رهبري هم چندين بار در اين خصوص سخن گفته اند،اما رئيس جمهور همچنان از دستاوردهاي نامعلوم برجام مي گويد.
نشان ِ دلتنگي
 نشان ِ دلتنگي
گاهي دلتنگي رنگ بهار مي گيرد، رنگ ياس هاس سپيد، رنگ غنچه اي که به انتظار شکفتن پشت گلبرگهاي سر به مهر نشسته؛ رنگ چهره تکيده ي گل از باغي بدون آواي آشناي او.
عشق فروشي
 عشق فروشي
اگر کسي عاشق باشد نشانه دارد. عاشق تسليم معشوق ميشود. معشوق الگوي عاشق ميشود. عاشق تمام سعي و تلاش خودش را ميکند که مثل معشوق شود و به رنگ او در بيايد.
قنوت ِ دل
 قنوت ِ دل
در قنوت دل که در ربناي لحظه ها جاري مي شود، بر گلدسته هاي مهرباني به صوت مهر در خلوص لحظه ها سفره باور عشق مي گشايي و نياز دلت را از پهناي گسترده وجودش طلب مي کني.
خدا يا کدخدا ؛
 خدا يا کدخدا ؛
مشخصه اعتماد به خدا و بي اعتمادي به طاغوت نه تنها در شخصيت حضرت امام خميني بلکه در سيره علماي ديگر ديني و در صدر آنها پيامبر عظيم الشأن انقلاب و اهل بيت معظمشان موج مي زند.
به دل چه بگويم؟
 به دل چه بگويم؟
مرغ خونين بالي درون سينه ام بيقراري ميکند، نفسهايم به شماره افتا ده اند و هيجان غم جدايي مرا به اين سو و آن سو مي کشد... مي خواهم آرام بگيرم اما ، مانده ام که به دل چه بگويم؟!
ثابت قدم
 ثابت قدم
اي خدا شكر كه در بند گرفتارم من|مستم از جام ولا، عاقل و هشيارم من|سر تسليم به نزد تو فرود آوردم|شكر از بندگي غير تو بيزارم من|سينه از مهر علي (ع) چون كه لبالب گرديد.

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
By: ParsiBlog.com ® Team © 2003