<   <<   11   12   13   14   15   >>   >

  نشاني مستقيم
اي آنكه نيست از تو در عالم كريم‌تر/ از بيم توست چشمه‌ي چشم جحيم، تر/ شهر فراق، كوي تمنّا، پلاك عشق/ حيران شدي ؟ ... نشاني از اين مستقيم‌تر!؟/ بي دست و پا، فلك زده ، بيمار و دادخواه/ حال كه هست از حال من وخيم تر/ مي‌بيني و به رويم هرگز نياوري/ اي يار با وفاي من از تو حليم‌تر !؟/ بر اين كوير خشكِ عظيم البلاي من.
  ولادت امام حسن مجتبي(ع)
سبز به يمن مقدمت گلشن و باغ دين، حسن(ع)/ خنده نشسته بر لب سيد مرسلين، حسن(ع)/ ورد لب دخت نبي(س)، شكر خداي سرمد است/ سجده شكر مي كند اميرمومنين(ع)، حسن(ع)/ حسن تويي و وصف تو نقل همه محافل است/ اي تو شبيه مصطفي(ص)، امام متقين، حسن(ع)/ نيمه ي ماه رمضان، چشم گشودي به جهان.
  چَراي مطالعاتي
از وقتي تلگرام قطع شده، کلي وقت اضافه پيدا کرده‌ام. در اين مدّت نسبتاً طولاني که از تلگرام استفاده مي‌کردم، يک‌عالمه کانال و گروه‌هاي مفيد و جالب دورِ خودم جمع کرده بودم که به‌قدر يک سَرزدن و نگاهي‌انداختن، لااقل يک ساعت از وقتم را هدر مي‌داد. مي‌گويم هدر مي‌داد چون دستِ‌آخر، چيزي برايم باقي نمي‌ماند.
  انواع حکومت ها درجهان
در دنيا سه نوع حکومت وجود دارد:يک استبدادي و ديکتاتوري: که يک نفر برهمه حکومت مي کند وهرچه بگويد بايد اجرا شود. دو- دموکراسي: که مسؤولان با رأي مردم روي کار مي آيند و نهادهاي نظارتي هم بر کار آن ها نظارت مي کنند. سه- دموکُرسي: يعني حکومت اهل کرسي بر مردم.
  تأثير مواد مخدر بر نازايي زنان
تغير در سبک زندگي در عدم تمايل زوج ها به فرزندآوري در سال هاي اوليه زندگي مشترک، استفاده افراط گونه از لوازم آرايشي، افزايش مصرف دخانيات در بين زنان يا حتي طولاني مدت در معرض دود سيگار قرار گرفتن از عمده ترين دلايل نازايي در زنان و سخت باروري در مردان است.
  رابطه مستقيم اعتياد به اينترنت
يکي از مهم ترين دلايل از بين رفتن فرصت هاي گفتمان بين زن و شوهر و والدين و فرزندان، استفاده نادرست و بيش از حد افراد از فضاي مجازي است. دنياي مجازي چنان سيطره اي بر خانواده ها و افکار فعالان آن انداخته است که ديگر نه تنها فرصتي براي حرف زدن باقي نگذاشته بلکه اگر قرار بر هم صحبتي هم باشد، ديگر افراد حرف يکديگر را نمي فهمند
  خورشيدِ تجلّي
دست بايد که بيفشانم و پا کوبم/که رسيد از سفر خاطره ها خوبم/مهرباني که غزلواره ي باورهاست/سينه اش لانه احساس کبوترهاست/خنده آموز دهان همه ي گلها/عطر صد باغچه در همهمه‌ي گلها/نازنيني که نوازشگر شب بوهاست/سخت دلواپس پرواز پرستوهاست/آمد از راه يکي هور اهورايي/ صبح را زمزمه اي در شب يلدايي.
  کشتيِ نجات
نيمه ي شعبان شد و هنگام عيد/عيد گل فاطمه(س)، عيد سعيد/اي همه ي منتظران ظهور/اي همگي شهره ي شهر و صبور/شعر من امروز اگر مثنوي است/حامل صدها سخن معنوي است/شرح گل فاطمه(س) است اين مقال/او كه سراپاست كمال و جمال/مهدي زهرا (س) و ابوالقاسم است/اوست اباصالح و او قائم است.
  اسوه ي زيبايي
من طالب ديدارم اي اسوه ي زيبايي/ ناديده تو دل بردي، اي يوسف زهرايي/ يك عمر غم هجران آتش زده بر جانم/ هم عمر زكف رفت و هم صبر و شكيبايي/ رخصت بده تا بينم يك دم رخ ماهت را/ عشق است مرا آن دم اي ماه تماشايي/ يك لحظه اگر افتد چشمم به جمال تو/ آن لحظه مرا باشد يك لحظه ي رويايي/ آن كس كه تو را دارد، دارد همه عالم را.
  خاطرات 17 سال کار خبري در يک قاب عکس!
بخشي از خاطرات خوشم در کار و حرفه ام شکل گرفته اند، روزنامه نگاري که برخي آن را با خبرنگاري در يک رديف قرار مي دهند! با خود فکر مي کنم ، نگاه به گذشته و بررسي روند تغيير و تحولات کاري ام بسيار طولاني است اما نه! از کلام که بگذريم عکس خود زباني گويا تر دارد .

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
By: ParsiBlog.com ® Team © 2003